Friday, April 23, 2010

Dataran helang, Langkawi


"lynn, kat Langkawi ape besh?"
"eh ko kan org kedah? murah x barang2 kat Langkawi tu?"
"Banyak x hotel2 n activity kalo nak g sana?"

Ni la Q yang selalu org tanya aku since org tau aku ni Kedahan..
kekadang sentap juge sbb xdpt jawab pe org tanya.. hihiih
so sengih je le kan...
isk..aku mana tau pasal Langkawi...
Last time pegi is when i was 11th yrs kot..
kirenye dah bape tahun ek??? kire la sendiri..

bukan ape..aku ni mabuk laut
tu jela sekali aku g Langkawi
pastu bila parent, aunts or relatives aku gi..
aku duk umah je jaga kucing
kowser aku mabuk2 ni..uwek sana sini..
ngeri..
Jakun kan?

Apparently, husband aku si Zane plak tanye
"ape besh Langkawi?" aku geleng pale je..
aku citela kejakunan aku pasal Langkawi tu
Bla..bla..bla..
mencik!!
die bantai gelakkan aku.. :(

Lantas die suh booking airasia ke sana
waaa... mcm xpecaya nak g sana
kompem xmabuk laut
kalo nek ferry mungkin 2x fikir gak kot??
aku kalah ngan laut..
penah dulu masa 8 yrs aku ikut aunt aku g umah kawan die
nek sampan seberang laut sekangkang kera je pon
sampai je umah org tu..bedebus2 muntah..
lembik :(

Kitorg g july
motip pegi?? saje jalan.. berhoneymoon..
dan paling penting!!! Shopping? (nanti mesti Zane bwk skit je duit :()
hahahaha..
tgh survey2hotel ni.. menariknyeee..
tapi yang tensionnye, apsal july die rated as peak season?
padahal xde pe pon activity kat Mesia ni?
maybe sbb July is mat saleh's month..
derang suke dtg july kot? motip? sunbathe?
aku pon xsure ka musim ape July tu..

Hotel list yg besh takat ni..

Meritus Pelangi Beach Resort


Westin Hotel

Bon Ton Restaurant & Resort

Sheraton Hotel


Berjaya Resort



Kalo ikutkan hati, aku nak Westin or Sheraton..
ada private beach..
Siyesly menarik, tapi pricing...K.O
Zane plak mcm encourage amek Bon Ton
nak merasa duduk umah kampung..

hmmmph!! kompius ni..alih2 kangduk motel je..
xpe.. teruskan misi pilih memilih..
sesape yang penah ke sana..
pls kasik tips skit mana hotel n tempat2 besh
bole kitorg gi..

;)

4 comments:

  1. aku vote westin ngan bon ton plis!! huhu


    bile ntah nk dpt g lekawi nih..dok perlis ni dekat dah ngan jeti kola peghelih..tapiiii..haihhh..bile tah..

    huhu

    ReplyDelete
  2. hohoho puan effa.. bon ton tu menarik.. siap ade kelambu bagai.. mcm btol2 mcm duduk kampung..
    westin pon menarik.. siap ada private beach.. tp skang kitorg more to bon ton kot..ade kucing kat sane... meowww~~

    a'a ek ko dgn langkawi lagi dkt..dlm setengah jamje weih... nanti kumpul2 duit bawak paih, adik ira n papa sekali..baru syiokkk... bercoti sambey nek ferry.. ;)

    ReplyDelete
  3. tapi kalo nak ala2 adventure, amik chalet..tak silap kat pantai chenang kot..chalet dia betul2 facing laut..memang best!!!~

    dun wori, at least langkawi kat pulau, jauh sikit dgn tanah besaq kedah..jgn jadi cam aku, nama ja dok penang tp area penang mmg tak tau..hahahaha

    ReplyDelete
  4. btol jugak tu ayda.. kalo ikut aku nak resort yg xberapa formal..senang sikit.. nanti aku try survey area sana..

    waaa... sure aku xreti jalan sana..kene beli map??

    ReplyDelete