Tuesday, September 29, 2009

cerita raya

this year was my 1st time celebrating raya as a wife
and beloved in-law to my PIL (kononnye)
saje beraya umah PIL sebab
this year wasn't my turn to take leave
and enjoy raya to death as previous years..
so just beraya kat Salak Tinggi jelah..
bermaafan di pagi raya n jenjalan tawaf rumah sedara area KL ni..
semayang raye tak gi..
skip..sbb tetido sampai kol 8.30..
ape punye menantulah..
tapi xpe..xnampak sangat la aku ni malas

a night before, aku sibuk berhidang untuk org yang datang bertakbir rumah ke rumah..
macam2 ada...
bile derang bertakbir, aku mcm sayu je rasa..
mcm nak nangis pon ade..
wish i could be wif my family..esp nenek aku
tapi apakan daya..cuti sehari je mane sempat balik kg..
tahun depan no xcuse ye Zane beraya tmpat awk..
balik kampung i plak..syiokkk


sunyi tau xde riuh rendah..sbb tade budak kecik..
lom ade anak sedara..abang die pon kawen saing kitorg..togeder2
normally aku raye..sekelilingnye ade budak kenit2 dtg mintak salam 'adamakna'
baeknye jam tu mintak salam mintak ang-pow.
lepas dapat tu kekadang kite ni pon di acahnye.. :)
nak plak yg ade katun2 je..bunge2 xnak lansung..
cam tahun ni.. tade ramai sangatla..mane aku jumpe je aku kasik ang-pow
walopon sikit baginye..tapi aku niat bersedekah la kan...
kat bawah ni gambo me and my in-laws..

(tapi aku upload bile tenet ok..lembab mcm nenek kure2)

abeh je raye pertama..
second raya dah kene keje
saaaaaaaaaaaaampai la semalam..
harini off.. lega..
ape lagi kan..gegile punye ngemas umah n gosok baju2 sampai sakit pinggang aku neh..
stock 2 minggu kot..abeh la runtuh wordrobe tu..
overloaded since togeder geder ni..

later update lagik..
penat tunggu loading image neh..
bole mengundang hangen tau..
take care

2 comments:

  1. takpe..raye memanne pun takpe asalkan hati tulus menyambut makna raya

    so take a good rest ok..jgn lupe kem salam kat suami yer..hihi

    ReplyDelete
  2. btol tu..tayah nak gaduh setiap tahun..rotate je..senang.. ;)

    ReplyDelete