Friday, September 4, 2009

wonder me

hmmm..tadik
aku g appoinment yg aku missed semalam
appointment hidung katenye..

saku selsema
sangat xselesa sblah yg operate ni
mcm melekit2 kat tekak
sbb susah nak kuar ikut hidung
nak xnak aku hembus kuat²
sampaila tade lagi mucus dalam hidung
then sengal sampai skg..

akibatnye..tgh² baca mag tetibe aku terhidu bau busuk yg amat..
Wonder..
mane dtg bau busuk ni??
aku hembus skit tetibe kuar darah dari hidung ni..
padan la busuk..kuar isi n nanah
saki baki operation yg dlu kot?
lagipun aku xberapa boleh tunduk lama..
nanti sure pening n ade minor discharge ikut hidung
(air hidung light red mcm darah la)

The doctor said
maybe sbb pressure hembusan hingus tu kot jadi gitu..
mucus terlalu byk n bertakung dlm hidung..
then ade infection kat tempat sinus tu
Tht’s y la abnormal bleeding

Doc masukkan camera dlm hidung
Check sinus condition..section by section
die jolok dgn camera sampai ke dahi..
Imagine me was trying not to sneeze to the doc face..
Mmg akan rase nak terbersin mase die teropong tu..
Sakitnye jgn cakap la kan.. mcm nak sepak je doc tu
Apahal besi plak tusuk hidung sampei ke dahi..
banyak tau lubang² dalam hidung kite ni..
kiri kanan plak tu

Still….
I wonder y.. its been 6 months I went thru the operation..
Still when I wake up almost at morning mesti hidung ni bleeding..

Pelik
Batal ke puasa ek since camera tu dah masuk dlm hidung aku ni?
Ikutkan memang la batal..mana tau ada excuse due to medical problem
ehehe…sayang la nak tinggal pose…

nanti aku kasik entry cemana aku dpt sinus..
ngantuk...
baru sampai opish

No comments:

Post a Comment